Atomic - colectia 2008/2009
30 October 2008, alexosu
Continuam seria de articole despre noile colectii cu Atomic. Il stiti, producatorul care face unele dintre cele mai bune schiuri de race si carve. Noutati ar fi. Seria Metron a fost inlocuita de seria Drive. Yeap, dupa 3 ani, Atomic a decis sa incheie cu Metron. Dar nu chiar de tot: pe anumite piete Metron se comercializeaza si anul asta, dar schimbarile fata de senzonu trecut sunt numai la nivel de grafica.
Metron e istorie
O scurta aducere aminte. Cu Metron, Atomic a incercat o revolutie: un schi lat (peste 80 mm in talie), scurt si cu radius foarte mic (12-15m) dar si foarte greu (prea mult Beta5 strica). Teoretic de aici ar trebui sa iasa un all-around de clasa. Practic a iesit un schi care a impartit lumea in doua: pro sau contra. Ceilalti producatori nu au intrat in hora - ceea ce spune, totusi, ceva despre viabilitatea proiectului. Acum Metron e doar o fantoma. La anul va fi dead & burried.
Drive si D2 - gadgeturi sau schiuri serioase?
Drive e un schi complet diferit fata de Metron. Un schi clasic de carve, din punct de vedere al profilului, dar foarte usor si destul de rigid. Foloseste materiale hi-tech, gen carbon, fibra de sticla, aluminiu. In plus se lauda cu noua tehnologie U-Turn. Tehnologie care face ca vibratia varfului schiului sa se mentina in varf pentru a face schiul, overall, mai rigid pe masura ce creste viteza. Suna foarte bine. Un fel de servo-directie progresiva :). Cel mai avansat schi din gama este Atomic Drive 11 Carbon.
Daca asta pare hi-tech, cum va suna un schi cu dimensiuni variabile? Gama se numeste D2 sau Doubledecker si se aliniaza modei numita “radius variabil”. Profil variabil sau flex variabil in cazul Atomic D2.
Avem doua modele D2, VarioCut si VarioFlex. In cazul primului, varful se lateste pe masura ce se pune presiune pe el. Cu alte cuvinte, cu cat apesi mai mult pe varful schiului, cu atat se lateste rezultand un radius mai mic si, deci, un viraj mai scurt. VarioFlex, dupa cum se poate intui, isi modifica flexul in functie de viteza - mai rigid in viraje scurte, mai soft in viraje lungi.
Schiul perfect pentru gadget-freaks. Pretul, pe masura, 900 de euro (legaturi incluse). Exista si un film de prezentare, foarte cheesy daca ma intrebati pe mine (il puteti vedea si aici). Dati o tura si pe site-ul oficial. Lansarea oficiala a fost pe 24 octombrie.
Din punctul meu de vedere, sistemul D2 parte extrem de complicat si am semne de intrebare privind durabilitatea lui. E posibil sa gresesc si, oricum, nu cred ca rostul lui e sa reziste 10 ani.
All-round - seria Nomad
Seria Nomad, in schimb, ofera niste schiuri all-round cinstite, solide si foarte usoare. Constructia seamana, oarecum, cu Waveflaex de la Elan si rezulta un schi soft pe lungime, dar foarte rigid torsional. Asta inseamna, in principiu, lots of fun.
Nu o sa insist aici prea mult pentru ca e plin www-ul de recenzii elogioase. Cine se gandeste la un all-rounder, e musai sa ia in calcul gama Nomad de la Atomic. Crimson e cel mai lat din serie (86 mm) si cel mai interesant din punctul meu de vedere. Crimson, Blackeye si Highnoon vin in doua variante - cu sau fara titan. Mai rigid sau mai soft, cum ar veni.
Off-piste - The Daddys still rule
Gama de big-moutain e formata din trei modele care sunt destul de apreciate. Big Daddy e cel mai radical schi al gamei. Lat (121 mm), lung (190 cm) si foarte rigid. Numai pentru oamenii care stiu ce vor si au unde sa lase un monster-truck ca asta sa alerge liber. Incepand de anul asta, Big Daddy vine cu camber inversat in zona varfului, pentru un comportament mai bun in powder. Sugar Daddy si Snoop Daddy sunt schiuri mai umane, mai prietenoase, fara a fi, insa, pentru orice incepator.
Atomic a intrat in lumea backcountry-freestyle cu Thug. Aduce oarecum cu Big Daddy, ca dimensiuni, dar este un schi foarte soft si intelegator cu stapanul. Totusi, ramane un schi specializat. Seria de freestyle continua cu multe alte modele, inclusiv Punx si Twins - niste nume destul de intalnite in lumea asta.
Surpriza etapei e alta: prima data in istoria recenta, Atomic foloseste lemn. Snoop Daddy, Thug, Pimp - toate au woodcore. In sfarsit, cum are veni.
Race si cross = Atomic
Totusi, Atomic e the master cand vine vorba de partii aranjate si porti. Modele ca SL12 PB sau SX 12 nu sunt batute de mai nimeni. Desi nu la fel de autoritar ca acum 10 ani, Atomic conduce in World Cup si circuitul de SkiCross. Nu intru in detalii, aici lucrurile sunt ultra-cunoscute. Numai pentru atleti adevarati.
Schiuri de dama
Numele din gama asta fac toti banii: Raisin’ Hell, Seventh Heaven, Heaven ‘n’ Hell si Heaven’s Gate. Toate sunt schiuri serioase, foarte “piste-oriented” si pentru schioare avansate. Pentru restul exista modele Cloud. Booooring…
Inca nu avem preturi. Dar nu va asteptati ca cele mai ieftine schiuri din magazin sa fie fix cele de la Atomic :).
Alte articole din seria “Colectia 2008/2009 (Schi)”
Comentezi?? Comenteaza!!
5 Raspunsuri la “Atomic - colectia 2008/2009”
Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.
pacat de Metron, am un astfel de ski si sunt f multumit de el, cat despre greutatea lui…orice ski adevarat e greu. RaceTiger de la Volkl GS de 175 are cu 100g mai putin, iar Atomic 12S de 165 are cu 200g mai mult. Daca vrei stabilitate la viteze mari si viteza de reactie la viraj tre sa pui ceva in skiul ala. Plus ca dupa 2,3 zile de skiat cu el nu mai simti diferenta
sunt de acord cu faptul ca ATOMIC RACE este imbatabil ; este un fel de porsche al soselelor….nu-i asa???
- dar lipsesc pozele la toate descrierile despre schiuri, aici aveti un MINUS MARE!
schior de elita, iti trebuie oare poze?
WOW. tehnologia de le D2 varioCut ar merge si pe snowboard. Cred ca niste boarduri de genu asta ar rupe orice all-aorund board.