Partii de schi omologate

2 April 2009, by alb_ca_zapada

Dragi oameni ai zapezii, supunem atentiei, analizei si eventual oprobiului public lista celor 89 (!!!) de partii omologate in Romania. Sursa este Directia Generala de Autorizare din cadrul Ministerului Turismului.

Ne vom abtine de la multele si diversele comentarii ce ne stau pe limba, lasindu-va pe voi, cei care va riscati sanatatea pe pirtiile patriei, sa va spuneti parerea. Noi punctam doar citeva aspecte pe care le consideram demne de luat in seama:

  • avem partii omologate chiar si la cimpie, la iesirea din Oradea. Hidiselu de Jos mai concret.
  • nu avem date concrete dar suntem mai mult decit increzatori in autoritatile statului: criteriile de omologare sint cu siguranta respectate in totalitate atit pe pirtia Papagal din Sinaia cit si pe Cirlibaba 1 si 2 din localitatea omonima din judetul Suceava
  • toate pirtiile din masivul Parang functioneaza ilegal, niciuna nefiind omologata. Aceeasi situatie si la Muntele Mic.
  • pirtia Canal din statiunea Straja (in apropierea careia au murit doi oameni in aceasta iarna) NU este omologata cu toate ca apare pe toate hartile si este promovata si marcata ca atare de catre operatorii de turism si transport pe cablu.

Acestea fiind spuse, iata lista. Asteptam reactii si opinii. (reamintim ca normele si criteriile de omologare sint cuprinse in Ordinul Ministrului Turismului Nr. 491/2001… merita sa va uitati putin in fuga, veti intelege poate ca sintem in fata unei situatii grave de neglijenta in serviciu si chiar de fals si uz de fals)

Denumire pârtie schi Administrator Amplasare Judeţ
Vartop II AF Gligor Danut “Dan Ski Sport” Arieseni Alba
Vârtop S.C. Todea Turism S.R.L. Arieşeni Alba
Cazacu Variantă Primaria Azuga Azuga Prahova
Sorica Consiliul local Azuga Azuga Prahova
Azuga Sud Primaria Azuga Azuga Prahova
La stână Primaria Azuga Azuga Prahova
Cazacu Primăria Oraşului Azuga Azuga Prahova
M 1 S.C. CTM Rînca S.R.L. Baia de Fier Gorj
Suior 2 SC Turist Suior SRL Baia Sprie Maramures
Băişoara S.C. Onix Hotel S.R.L. Băişoara Cluj
Teleschi Pricop S.C. Tele Pri S.R.L. Borşa Maramureş
Teleschi S.C. Lorigem S.R.L. Borşa Maramureş
Telescaun S.C. Lorigem S.R.L. Borşa Maramureş
Zănoaga - Subteleferic S.C. Telefericul S.A. Bran - Poarta Braşov
Zănoaga - Variantă S.C. Telefericul S.A. Bran - Poarta Braşov
Kalinderu Primăria Buşteni Buşteni Prahova
Icoană 1 Primăria Oraşului Cavnic Cavnic Maramureş
Icoană 2 Primăria Oraşului Cavnic Cavnic Maramureş
Roata Primăria Oraşului Cavnic Cavnic Maramureş
Cîrlibaba 1 S.C. Frailand S.R.L. Cîrlibaba Suceava
Cîrlibaba 2 S.C. Frailand S.R.L. Cîrlibaba Suceava
Poiana Soarelui Club Sportiv Prometheus Borişte Deseşti Maramureş
Brazi S.C. Alpin S.R.L Deseşti Maramureş
Cora S.C. Staţiunea Izvoare S.A. Deseşti Maramureş
Feleacu S.C. Teleschi S.R.L. Feleacu Cluj
Csipike S.C. Harold - Sky S.R.L. Harghita Băi Harghita
Kossuth S.C. Krater S.R.L. Harghita Băi Harghita
Miklos Asociaţia de schi Miercurea Ciuc Harghita Băi Harghita
Hidişel S.C. Telebig S.R.L. Hidişeul de Jos Bihor
Lobogo S.C. Benluma S.R.L. Homorod Băi Harghita
Sărărie Primăria Municipiului Iaşi Iaşi Iaşi
Greces S.C. Bar Tour Schi S.R.L. Izvorul Mureşului Harghita
Lupului S.C. Comexim S.R.L. Lupeni Hunedoara
Constantinescu S.C. Comexim S.R.L. Lupeni Hunedoara
Mutu S.C. Comexim S.R.L. Lupeni Hunedoara
Sfântu Gheorghe S.C. Comexim S.R.L. Lupeni Hunedoara
Nagy Mihaly S.C. Bagolyko S.R.L. Mădăraş Harghita
Kicsi Mihaly S.C. Bagolyko S.R.L. Mădăraş Harghita
Sugo S.C. Bagolyko S.R.L. Mădăraş Harghita
Tolvajos S.C. Cito Electric S.R.L. Mirecurea Ciuc Harghita
Şumuleu S.C. Cito Electric S.R.L. Mirecurea Ciuc Harghita
Şuior S.C. Turist Şuior S.R.L. Mogoşa Maramureş
Mogoşa Direcţia Silvică Baia Mare Mogoşa Maramureş
Cheile Grădiştei S.C. Cheile Grădiştei S.R.L. Moieciu Braşov
Cioaca Primăria comunei Moneasa Moneasa Arad
M 2 S.C. CTM Rînca S.R.L. Novaci Gorj
Cocoş S.C. Lacoli Prodimpex S.R.L. Pârâul Rece Braşov
Onceşti S.C. Libertatea S.A. Păltiniş Sibiu
Cozla I SC Perla Invest SRL Piatra Neamt Neamt
Lupului S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Stadion S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Sulinar S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Drumul Roşu S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Sub Teleferic S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Sub Teleferic ICPAT S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Ruia S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Bradul S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Slalom S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Kanzel S.C. Ana Teleferic S.A. Poiana Braşov Braşov
Sky Bogdan P.F. Gyorfi Ferencz Praid Harghita
Subteleferic Primăria oraşului Predeal Predeal Braşov
Clăbucet Primăria oraşului Predeal Predeal Braşov
Cocoşul Primăria oraşului Predeal Predeal Braşov
Clăbucet Variantă Primăria oraşului Predeal Predeal Braşov
Clăbucet Sosire Primăria oraşului Predeal Predeal Braşov
Elod S.C. Elod Sport S.R.L. Sânmartin Harghita
Birta - Văliug S.C. Birta Group S.R.L. Semenic Caraş - Severin
Gozna S.C. Turism Semenic S.A. Semenic Caraş - Severin
Carp Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Drumul de vara Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Valea Dorului - Sub telescaun 2 Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Valea Dorului - varianta Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Papagal Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Valea Dorului - Sub telescaun 1 Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Valea Soarelui Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Scandurari Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Incepatori Primaria Sinaia Sinaia Prahova
Aluniş S.C. Nevasky S.R.L. Sovata Mureş
Platoul Soarelui S.C. Vest Week/end Com S.R.L. Straja Hunedoara
Bucovina S.C. Popas Turistic Bucovina S.R.L. Suceviţa Suceava
Sugaş Băi Primăria Municipiului Sf. Gheorghe Şugaş Băi Covasna
Măgheruş S.C. Farmacia Nova S.R.L. Topliţa Harghita
Bradul S.C. Farmacia Nova S.R.L. Topliţa Harghita
Csango S.C. Turism montan Ro S.R.L. Valea Rece Harghita
Codrii Vlasinului S.C. Vlasin Com Prod Service S.R.L. Vânători Cluj
Parc Primăria Municipiului Vatra Dornei Vatra Dornei Suceava
Dealul Negru S.C. Telescaun Negreşti S.R.L. Vatra Dornei Suceava
Pasul Vulcan S.C. Comexim R S.R.L. Vulcan Hunedoara
  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

41 Raspunsuri la “Partii de schi omologate”

  1. marcu on 2 April 2009 11:23 am

    dar domnule coman, tu nu stii ca “pirtia Canal din statiunea Straja” e un “half-pipe” natural. iar din cate stiu eu un half-pipe e un element omologat prin definitie.

    am si o solutie pentru astfelde probleme: facem un partid politic, castigam la primarie prin zonele cu partii, si fortam omologarea lor pe bune. Simplu nu ?

  2. icee on 2 April 2009 11:42 am

    cool … asa ca sa nu se topesca zapada

  3. john on 2 April 2009 11:46 am

    uh…m-am linistit, acum ca sunt omologate…

  4. mitza(tm) on 2 April 2009 11:48 am

    mai da cat renume are vestita partie canal care e de fapt un valcel foarte putin abrupt si foarte scurt

  5. alexosu on 2 April 2009 11:55 am

    Trecand peste “sky” - cuvant care ar trebui sa descalifice din start omologarea unei partii, observam multe lucruri interesante.

    Cum ar fi partiile de la Carlibaba, celebra partie din Iasi (da, chiar din oras), excelenta partie de la Sucevita si multe altele, la fel de cunoscute si apreciate. Nici nu stiam ca Moldova e asa un leagan al sporturilor de iarna…

    Ah, si observ inca o chestie: partie Tarle nu apare aici. Deci nu prea e omologata, conform acestui act. Ce ne facem? Cum de ne-a scapat?

    Concluzia: avem partii duium. Pacat ca nu sunt promovate cum trebuie. Sau nu era asta?

  6. Andrei on 2 April 2009 12:02 pm

    Bre, dar partia lui Piedone din parcul tineretului unde e? :P

  7. Ion on 2 April 2009 12:10 pm

    moama nene ce dotati suntem. ii batem la fundul gol pe bulgari. deci infrastructura avem. nu-i de mirare ca au inceput sa apara si la noi skiori buni (vezi edith miklos - parca asa o cheama pe cea-ce-skiaza-intr-un-picior-fiindca-poate). pacat ca-i an de criza si ca tre sa mai stam cu investitiile pe bune. = ))

    stiu ca voi sunteti baieti seriosi dar mie mi se pare o mare gluma, aproape totul. : )

  8. alexosu on 2 April 2009 12:12 pm

    Om fi noi seriosi, dar asta chiar e lista partiilor omologate din Romania. Poate parea o gluma sinistra, dar e foarte pe bune.

  9. alb_ca_zapada on 2 April 2009 12:12 pm

    da, corect, tarle nu apare… si e un pic mai grav decit ar parea la prima vedere pt ca toate autoritatile din sinaia s-au cam jurat ca este… inclusiv primarul… deci cam sint ceva ilegalitati si p-acolo cu toate ca nu parea la prima lectura a ziarelor..

  10. Flipper S on 2 April 2009 12:16 pm

    paringul nu are pirtii da are scoala de ski …wow, acuma realizez ca am facut scoala direct in offpiste :-p …. ca la noi la nimeni

  11. mariusica on 2 April 2009 3:04 pm

    Mama mia ce domeniu schiabil avem, e o tara plina de partii. Fratilor eu nu stiu de ce mai mergem afara, in scumpa tara peste tot poti sa te dai. Zapada sa fie :)

  12. alb_ca_zapada on 2 April 2009 3:32 pm

    @mitza:
    pt ca s-a tot scris despre ea… pt ca este marketata ca atare si cineva a cam murit in zona

  13. ionel on 2 April 2009 3:38 pm

    @ all legat de partia canal! oamenii aia nu au murit langa canal!!! au murit pe cealalta parte de munte….e o diferenta…
    -depinde ce numim partie;canalul este mai mult un loc “vestit unde merge toata lumea ca ii fain!!! ii ca un roller-coaster(o sa auziti zeci de versiuni daca stati la coada la telescki despre ce si cum ii pe acolo)”
    -ar fii frumos ca aceste n partii sa fie in 3 statiuni nu in 30!!!!

  14. jack_in_the_green on 2 April 2009 3:38 pm

    pacat ca nu sunt date si lungimile, ca sa ne putem lauda si cu catzi kilometri de partie omologata avem… cred ca ies vreo 300, asa, la ochi :))

  15. alexosu on 2 April 2009 4:03 pm

    Lejer 300 :).

  16. omidee on 2 April 2009 4:04 pm

    si eu care mergeam ca fraiera in austria…

  17. gore on 2 April 2009 4:07 pm

    Bai nene, gluma-i gluma, da’ putem aduna date concrete despre macar jumatate din “partiile” astea? Respectiv poze, filme, orice documentatie pe care sa o putem anexa unei note oficiale? Adica eu cel putin nici nu am auzit de mare parte din ele. Si faza tare cu Ministerul Turismului e ca si cu ala, eu centrez eu dau cu capu’ .. nah ca am dat o vorba din fotbal. Trebuie documentatie ca sa putem formula o nota oficiala, ca sa putem arata Ministerului Turismului care a emis actul de lege, ca tot el, ministerul, l-a incalcat grav.

    Altfel, ramane la stadiul de discutii si vaicareli si cel mai probabil o sa treaca si “criza” asta, spiritele se calmeaza si iar nu S-A rezolvat nimic.

  18. Mihai Tanase on 2 April 2009 8:07 pm

    E stiut ca îmbatatul cu apa rece este o specilitate locala. Cum ochiometrul nu fost înca omologat ca sistem si unitate de masura, tot la vechile cifre revenim. De exemplu la cele publicate într-un supliment de 48 de pagini intitulat SKIEXPRESS, editat de Jurnalul National la începutul iernii 2006/07.

    Autorul nu este un “oarecare” ci singurul (?) care, din când în când, scrie despre schiul românesc de performanta - si uneori si despre cel de distractie ca sa-i spun asa - în presa cotidiana nationala. Sorin Anghel.

    Între paginile 14 si 40, nea Sorin face inventarul domeniilor schiabile din România : altitudini de plecare, de sosire, lungime, diferenta de nivel, lungime, grad de dificultate, etc.

    Si inventarul suna asa, scrie acolo sus pe coperta : 115 kilmetri 117 pârtii 55 de statiuni.

  19. ionel on 2 April 2009 8:25 pm

    pfuaiiiiiiiii….nu imi vine sa cred…am dat un pronostic gresit….cam cat 1 statinue mare de dincolo…SUNT DE FAPT 55 de statiuni? deci in medie 2 km de partie pentru o statiune!!!! horror!!! in medie o partie are 1 km….dar de fapt avem 25-30 de statiuni care au O PARTIE SI AIA DE 400 DE m CU UN TELESKI!!!!

  20. Sorinescu on 2 April 2009 8:38 pm

    Imi stau o gramada de glume in cap dar o sa incerc sa raman serios…
    Ce imi atrage mie atentia e Ordinul Ministrului Turismului nr. 491/ 2001. E bine sa stim ce au scris oamenii aia acolo atunci cand ajungem pe una din multele partii din Romania si mai ales sa stim ca dam niste bani fara sa primim ceva in schimb, chiar mai rau, ne punem viata in pericol in timp ce umflam niste buzunare. Citind ordinul respectiv avem o baza. Se poate actiona cumva… LEGAL! M-ar bucura daca printre noi ar fi unul mai destept sa initieze ceva coios… Nu stiu exact ce… sa dam pe cineva in judecata, sa raspunda cineva pentru toate neregulile de pe aceste apartii. Legal cred a se poate face ceva, ramane sa vedem cum!

  21. ionel on 2 April 2009 10:49 pm

    -dar de “”alpina petrosani”" ati auzit? o sa aibe un sfert din km care sunt in toata tara!!! in 4 ani!!! heheh

  22. alb_ca_zapada on 3 April 2009 4:39 am

    da, am auzit … a scris acelasi sorin anghel pe care… dar mai bine tac… sorin anghel si radu savin scriu si zic despre schi. pt care le si multumim.

  23. alb_ca_zapada on 3 April 2009 4:39 am

    chiar, ca tot veni vb si nu ma pot abtine, despre “cutia amuzanta” ati auzit? = “fun box” ca sa nu mai lungesc pelteaua… sa ne fie de bine si la mai mare, ei sint cei pe care ii apreciem, nu mr tanase?

  24. alb_ca_zapada on 3 April 2009 4:46 am

    @mihai tanase:
    te intreb draga domnu, de ce nu a publicat lista de mai sus cu comentariile ce de la sine se impuneau domnul pe care il amintesti? nu se face una ca asta in presa centrala, nu-i asa? scriem despre ratatii schiului romanesc iar despre probleme si rezultate cu adevarat importante (vezi de ex clasarile fruntase ale lui toma/alin in snowboard sau ghitzuca in freeski) nu putem zice mai nimic… nu e mainstream oare??

    @sorinescu:
    se va intimpla, fii fara de grija… asta ti-o promit personal… foarte personal.

  25. Mihai Tanase on 3 April 2009 7:30 am

    Esti al naibii de afurisit, Bogdane! De ce faci pe inocentul ? Lista de mai sus cine a stabilit-o ? Cine a publicat-o, Ministerul ? Foarte bine, si de ce numai acum este data publicitatii aici ?

    Ratatii schiului românesc spui ? Faci aluzie cumva la Edith Miklos ? Sau la acest titlu : IBU a declarat-o pe românca Eva Tofalvi învingătoare în etapa de Cupă Mondială ce a avut loc în luna decembrie a anului trecut la Hochfilzen - Austria.

    Esti extrem de partinitor în argumentele tale, Bogdane :
    “….despre probleme si rezultate cu adevarat importante (vezi de ex clasarile fruntase ale lui toma/alin in snowboard sau ghitzuca in freeski) nu putem zice mai nimic…”

    Daca aceste rezultate sunt importante în ochii tai, si a celor care sunt implicati în aceste sporturi, asta nu înseamna ca toata lumea le apreciaza ca atare. Mai ales în România. Sporturile de care amintesti sunt sporturi de “nisa” în comparatie cu altele, si oricât de respectabile si atractive sunt, tot doar o mâna de cunoscatori le apreciaza. E plin de asemenea sporturi la Jocurille Olimpice, si de iarna si de vara, dar tot de “nisa” ramân cu toate milioanele cheltuite pentru organizarea lor.

    Cred ca este o mare greseala dispretul fata de alte forme de alunecare pe zapada decât cele în care, ca sa fie “fun” trebuie sa aluneci pe balustrade sau sa te dai peste cap cu sau fara parasuta. Am o foarte vaga impresie ca este o tendinta generalizata. Aleluia!

  26. barbosa on 3 April 2009 8:23 am

    @mihai tanase- Cu respect intreb- daca un roman are o reusita ,o realizare deosebita se anunta ,se comunica si celorlalti romanasi ?
    -faptul ca un roman a salvat de la inec un copil in Anglia ( cu tot respectul pt el ) se anunta ,de ce nu un interviu de 2 minute cu EVA ?
    -urmarind stirile sportive stiu ce masina are mutu ,cat caca a facut copilul lui chivu ,si cum a luat foc masina lui gabi popescu ( care nu mai joaca de 100 ani ),nu-i normal sa -i vad si fata, pt 10 sec , lui Toma cum ii zambeste fericit celuilat romanas fericit pe podium (amandoi) ???
    Nisa nisa dar e REALIZARE ROMANEASCA pt Dumnezeu !!!
    Legat de alunecatul pe balustrada macar la sfarsitul stirilor sportive sa-l vad pe Ghituca in timp ce fuge ,peste el ,scrisul cu ;cine a filmat ,cine a regizat ,cine a comentat,cine e dir de emisii ,femeia de servici ,………………

  27. icee on 3 April 2009 8:56 am

    asa e ma barbosa. mama lor de ignoranti.

  28. icee on 3 April 2009 8:57 am

    da, da, ignoranti asa cum scrie la dex ;)

  29. alb_ca_zapada on 3 April 2009 12:25 pm

    @mihai tanase:
    cred ca ai stiut si stii in continuare la care “ratati” m-am referit… cu siguranta stii… asa ca nu aduce in discute alte nume.

    cit despre datul de-a dura pe tevi, n-am sa inteleg de ce atita ura ascunsa fata de cei care fac “altceva”… cred ca este acelasi conflict newschool vs oldschool despre care vorbeam cu alex acum citeva zile si pe care ne-am hotarit sa-l analizam si desfacem in citeva articole viitoare.

    am simtit uitatura piezisa in intilnirirle de la busteni despre avalanse si de fiecare data cind un “om al muntelui” aduce vb despre freeski/freestyle/snowboard isi picura si putin venin in cuvinte… asa ne-a invatat viata si experienta sa ne comportam? caut si eu raspunsuri, that’s all

  30. Mihai Tanase on 3 April 2009 1:57 pm

    Da-mi voie, Bogdan, sa-ti spun ca acest dublu limbaj pe care îl practici îmi displace nespus de mult. Aici ai un discurs, ” agresiv” - politicos spus - la argumentele si afirmatiile mele. La talmacesti si rastalmacesti cum vrei doar ca sa-ti iasa pasienta, facând declaratii gratuite de genul celor de mai sus “…cred ca ai stiut si stii in continuare la care “ratati” m-am referit… cu siguranta stii…” sau ”
    …aduce vb despre freeski/freestyle/snowboard isi picura si putin venin in cuvinte…” Ceea ce nu te împiedica, pe privat, sa-mi ceri sfaturi, ajutoare si asa mai departe. Parca asta se numeste tupeu.

    Atunci când la un 1/4 ora am la dispozitie 10 pârtii omologate, inclusiv FIS, cu zapada artificiala si schi nocturn de 2 ori pe saptamâna, eu ma leg la cap cu toate ca nu ma doare. Ce ar fi ca fiecare sa-si vada de ale lui ?
    Distractie placuta în continuare.

  31. alb_ca_zapada on 3 April 2009 2:11 pm

    @mihai tanase:
    ultimul paragraf
    “am simtit uitatura piezisa in intilnirirle de la busteni despre avalanse si de fiecare data cind un “om al muntelui” aduce vb despre freeski/freestyle/snowboard isi picura si putin venin in cuvinte… asa ne-a invatat viata si experienta sa ne comportam? caut si eu raspunsuri, that’s all”

    NU se refera la tine… este doar o constatare generala si nu este doar a mea… si nu poti nega ca la busteni si la balea nu au fost remarci ironice si peiorative la adresa unui segment de populatie… hai totusi sa nu poluam aici atmosfera… sa discutam ontopic despre pirtiile omologate… asa ca te-as ruga sa mutam treaba asta pe privat. multam

  32. snowtrip on 5 April 2009 9:42 am

    Ieri am fost la Sinaia(nu mai fusesem din decembrie pe partii, si din martie la la protest, dar nu pe partii) si nu mi-a venit sa cred ochilor ce s-a intamplat. Au reusit sa balizeze mai toate partiile din Valea Dorului(mai putin cea servita de teleschiul Scandurar), si sa puna semne de genul Interzis pietonilor si sanilor. Au aparut si multe semne care iti indica incotro e partia. Au pus de asemenea si cateva garduri pe Valea Soarelui(cum erau pe Valea Dorului) si mai erau cateva bucati de gard care urmau sa fie puse. Acum ca unii au intrat in legalitate(cat de cat), nu ar fi normal sa ia exemplu si celelalte pseudo-statiuni?

  33. alb_ca_zapada on 5 April 2009 10:23 am

    @snowtrip:
    ti se pare normal ca sa fie nevoie de o viata curmata pt ca aceste lucruri sa se intimple?
    ti se normal ca noi sa laudam normalitatea platita cu viata?
    tie se pare normal ca primarul si seful salvamont sa sustina ca acele marcaje erau acolo cu mult inaintea mortii lui mircea mocanu?
    ti se pare normal ca vlad oprea intr-un interviu pe care o sa-l vezi in curind la antena3 sa sustina ca toate pirtiile sint in deplina legalitate de acum citiva ani si ca el personal inspecteaza inclusiv papagal/tirle/carp?

  34. icee on 5 April 2009 8:14 pm

    NU!

  35. snowtrip on 5 April 2009 8:48 pm

    normal ca NU! De aia am si fost la comemorare/protest(sa incerc sa schimb ceva).
    Si eu m-am intrebat toata ziua cat am fost la Sinaia, de ce a fost nevoie sa moara cineva ca sa se intample toate astea…

  36. prietenu din musik on 5 April 2009 10:28 pm

    Adjectivul NU are nici o treaba cu muntele! Adjectivul poate are treaba cu sesul. AM ZIS

  37. Dale on 30 October 2009 9:23 pm

    Pacat ca nu am vazut acest articol mai devreme… aveam asa de multe de adaugat…

    Vorbiti ca niste oameni nestiutori!!! Vorbiti de Edit Miklos dar habar nu aveti cu ce se mananca schiul!!!!!!!!! habar nu aveti ce inseamna partie de schi, traseu de schi, domeniu schiabil!
    Sunteti pe dinafara si pun pariu ca nici mari schiori nu sunteti. Nu cred ca puteti zice care sunt macar probele din schiul alpin!!!
    Cat despre omologari… abia astept sa faceti voi ceva sesizari la Ministerul Turismului… fratilor!!!! v-ati trezit si voi in al 12-lea ceas!!! niciun act normativ nu are mare forta juridica in Romania!!! Proiectul SuperSki in Carpati???!!! un copil mort…
    Ati auzit voi de vreun control pentru cerificatele de clasificare a structurilor de primire turistica??!!!acolo situatia e mai grava decat la partiile de schi!credeti-ma! scolile de schi acum isi cauta locul, meseria de monitor de schi a fost recent adaugata in COR si voi…
    veniti cu probleme de genul: nu sunt balize!!! cati dintre oameni au murit pe partii?!?!!!! cati??!?! ca toti voincii fac freestyle! si habar nu au sa se tina pe picioare!
    Nu obisnuiesc sa vorbesc urat si-mi pare rau ca nu pot da mai multe date concrete ca sa argumentez tot ce am zis mai sus…
    Va zic doar ca v-ati trezit in al 12-lea ceas cu niste probleme care de fapt nu sunt probleme (altele sunt problemele!) si care nu au fost rezolvate de la inceput, de cand a existat posibilitatea omologarii unei partii. Si principalii vinovati sunt autoritatile locale… statutul JURIDIC!!!! al terenului trebuie sa-ti permita omologarea.
    Daca nu sunteti in domeniu…va dati si voi cu parerea aiurea… total aiurea!!!

  38. alb_ca_zapada on 31 October 2009 10:40 am

    @dale:
    ne poti spune cine sint acesti nestiutorii despre care vorbesti, cei care nu au habar de pirtii, trasee, domeniu, probleme, etc?

  39. yoyo on 31 October 2009 5:11 pm

    “Cred ca este o mare greseala dispretul fata de alte forme de alunecare pe zapada decât cele în care, ca sa fie “fun” trebuie sa aluneci pe balustrade sau sa te dai peste cap cu sau fara parasuta.” - Exista o singura forma de aluncare , de sus in jos si oricine vrea sa faca asta invata alunecarea elementara. Apoi unii se cam plictisesc de acelasi lucru , tot sus -jos , sus-jos si s-au gandit sa complice alunecarea : aici sar un hop, maine o gramajoara mai mare, hmmm …oare cum e sa aluneci nu numai pe zapada ci sa sari pe …o cutie, o teava… si uite asa a luat nastere the NEXT LEVEL : freestyle ski and snowboarding. Eu il vad o evolutie, desi am o varsta la care e cam tarziu sa ma apuc de asta dar imi place sa vad ce fac tinerii azi, cum imping mai departe limitele.
    Si ne putem certa la infinit pe derdelus despre partii ca la TV si in ochii “publicului” din Romania tot Becali va fi personajul favorit al stirilor din sport…
    115 km de partii in total in Romania egaleaza domeniul schiabil dintr-o statiune random austriaca. Inventarul … mda.

  40. alexosu on 2 November 2009 12:11 pm

    @Dale
    M-am bucurat cand am citit primul rand al comment-ului tau. Dupa care nu am inteles ce ai fi vrut sa adaugi. Ai ceva de adaugat?

  41. Lista partii ski omologate in Romania | Bag tare in blogosfera romaneasca on 4 January 2010 1:13 pm

    [...] Potrivit Ministerului Turismului. Asta ca sa vedeti pe unde va puteti da in siguranta si fara probleme. Informatiile sunt via – derdelus.ro [...]

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.




Spam protection by WP Captcha-Free