Armada ARV 2008-2009 ski-review
19 January 2010, by alexosu
Ciprian a publicat deja review-ul intr-un comment la articolul despre White Cristal, dar civilizat e sa apara cum trebuie, intr-un articol de sine statator, cu ceva poze si tot ce trebuie. Oricine vrea sa ii urmeze exemplul lui Ciprian este binevenit.
Mi-am dorit mult skiul asta. Oscilam intre K2 Kung Fujas, Goode Carbon 95, Volkl Mantra, Fischer Watea, Line Chronic Cryptonite si Armada ARV. Am cautat in primul rand un twin-tip, a doua conditie era sa aiba in jur de 92-95 mm in talie, si ultimul criteriu (dar peste care as fi trecut cel mai usor) era sa sa-mi incapa in portbagajul tip cutie-barcuta-whatever, care are 178cm lungime.
Dintre cele enumerate mai sus, ARV-ul era cel care ma coafa cel mai bine, la fiecare din celelalte avand ceva retineri. Am ales modelul de anul trecut si din cauza de pret, avand o reducere substantiala. Daca mi-am tras Armada, hai sa fiu in grafic si sa pun o pereche de legaturi Tyrolia Peak 12, ca mai nou cele doua firme sunt partenere. Gata, hai ca bag date concrete:
Eu: 35 ani, 75 kg, 172 cm, pregatire fizica excelenta.
Nivel mediu - experienta pe partie de aprox 23 ani, cobor orice de la negru inchis pana la negru cu dungi negre, bla, bla; in off-piste am scos capul timid de doua ierni incoace.
Zile de dat la vale pe sezon:aprox.30
El: Armada ARV (twin -tip)
Lungime: 175 cm
Dimensiuni:125-92-114
Radius:20.5m
Legaturi: Tyrolia Peak 12, DIN 12
Locatii:San Vigilio di Marebbe (Plan de Corones) - Italia & zona Pasul Palma (Sucevita) - Romania.
Poate ca San Vigilio di M. nu e resortul ideal de a testa un ski in off-piste, dar daca te trezesti dimineata cu 30 cm de poudreuse, si alegi traseele cu grija (sub instalatii si liziera) unde de regula sunt si ceva kickere, poti sa-ti formezi o idee si sa te bucuri de acest ski. Dar hai sa incercam sa o luam metodic.
PARTIE
Am ramas blocat (poate mi se trage de la Legend) apropo de cat de bine sta schiul asta pe zapada dura (artificiala in mare masura). Iti da o siguranta incredibila, si daca te stradui putin reusesti sa faci si viraje carve cu usurinta. Pozitia adoptata a fost pe centrul ski-ului, neutru, sau chiar putin agresiv spre fata. Ii plac atat virajele scurte (slalom special) cat si cele medii-largi. La cele foarte largi incepe sa oboseasca si sa se simta nesigur, fiind un ski relativ elastic. Aici comparatia am facut-o cu Dynastar Legend.
POWDER
Sub liniile de telegondola sau telescaun cu latimi de 10-15m, cu diferite obstacole, copacei, si dropuri mici, intr-un cuvant backcountry, se simte cel mai bine. Fiind foarte manevrabil, isi face datoria cu brio. Aici intervine si greutatea redusa a ski-ului (comparatie tot cu Legend-ul). Pozitia adoptata a fost o idee pe spate. E posibil sa nu fiu inca obisnuit cu schiul acesta, simt ca ar trebui sa-l schiez ceva mai agresiv. In concluzie, in powder e locul lui preferat - chiar pluteste si scoate nasul repede din zapada.
DROPURI
Nu sunt expert in mega-super-extra big jump-uri, dar aterizarile cu ARV-ul chiar sunt mai sigure si fara emotii. Te face sa incerci mai mult.
PARK
Nu m-am dat. De altfel frecventez parcurile destul de rar, dar am de gand sa vad cum sta treaba si sub acest aspect la urmatoarea iesire. Momentan twin-tip-ul este pentru giumbuslucurile din backcountry.
CONCLUZII
Practic este un allround-er. E bun peste tot: partie batuta, printre copaci, prin powder, dropuri. Este usor, manevrabil, confera siguranta, talpa rezistenta, canturi la fel. Bineinteles ca nu sta pe gheata ca un ski care are 65 sub clapar, dar nu pentru asta a fost construit. Totusi, eu inca nu il simt asa cum trebuie. E adevarat ca nici nu am schiat mult cu el si nici nu l-am exploatat in toate conditiile extreme posibile. Cred ca trebuie sa-l schiez cu mai mult curaj. Cam atat…
Comentezi?? Comenteaza!!
4 Raspunsuri la “Armada ARV 2008-2009 ski-review”
Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.
Daca tot veni vorba de ARV, sa va spun si eu impresia mea despre acest ski, pe care am reusit sa-l testez si multumesc pe aceasta cale celora care au facut posibil acest lucru.
Am fost placut surprins de cat de prietenos este in off piste, pe damburi , teren denivelat, toate aceste datorindu-se constructiei lui si faptului ca varfurile sunt moi atenuand foarte mult socul. Pe bartie batuta nu exceleaza mai ales daca zapada este hard packed dar se poate face carve fara probleme, iar canturile tin destul de bine pe gheata. Menirea lui este powderul, unde se skiaza putin diferit fata de JJ sau alte rockere , pozitia putin lasata pe spate.
Am testat si JJ dar din pacate nu pe terenul lui ( powder ), asa ca nu mi-am putut face o idee foarte clara despre acest ski …. maybe next time.
@eugen tine de 888,parerea mea este ca un ski putin mai versatil decat ARV datorita faptului ca nu este asa soft si implicit se comporta mai bine pe partii preparate.
888 sta intr-adevar f. bine pe partie, chiar daca nu are o mare preferinta pt gheata sau hard-pack, dar per total se descurca f. bine daca-l pui pe cant si-l apesi ca lumea .. nu e un skiu f. usor de dus, a nu se intelege de catre cei mai putin experimentati ca polivalenta inseamna skiul pe care-l iei in loc de orice..
impresia mea e ca sunt departe de a fi atins limitele skiului, mult mai degraba pe ale mele.. :-)) de aceea am si luat un skiu pe care sa pot creste..
in ce priveste ofpistul, mai am multe de invatat pana sa pot spune unde sunt limitele skiului..
oricum, sunt incitat de subiectul rocker/reverse sidecut/camber, etc asa ca o sa incerc sa pun un exemplar in picioare ca sa incerc sa inteleg concret diferenta..
Ca proprietar de 888 si mai nou de white cristal (f late,rocker cca 40cm sidecut drept pe varf.coada, vezi articolul), apropo de diferenta intre 888 si white cristal pot zice asa:
888- avantaj clar pe orice zapada tare, de la zapada la gheata, partii batute bine etc
rocker- avantaj imens in offpiste pow/cruste
- un avantaj nu f mare pe hopuri cu pow peste ele
Pe hopuri tari inca nu m-am dat cu rockerul asa ca nu stiu, dar banuiesc totusi un avantaj pt 888.
Cred ca rocker f lat ca ale mele sunt f indicate in zile in care planuiesti iesiri offpiste. La revenirea pe partie pana la telecabina se comporta mai mult decat onorabil (pe partii f bune). Repet, pe partii de cacat cu hopuri mari si gheata lucie nu am avut ocazia.
Ciprian, multumim pentru review. Im place foarte mult fraza de final “Cred ca trebuie sa-l schiez cu mai mult curaj”.