Vara pe partii, si pe langa

8 November 2010, by alexosu

A venit iarasi vara, dupa cum stiti. Maine-poimaine vom avea 24 de grade, in Bulgaria s-au inregistrat temperaturi record (+26 grade), ca asa e-n tenis.

Din reflex probabil, ieri am dat o tura pe la Cota 2000. Fara schiuri, dar cu sperata in suflet apropo de noua instalatie de transport pe cablu. Si am vazut-o. Si, cum era de asteptat, am chestii de comentat.

Intai incep cu partea buna: exista inca o instatalie de cablu in zona Valea Soarelui. Si e foarte lunga, dupa standardele noastre - probabil in jur de 1.5km, deci o partie de aproximativ 2km. Pentru schiorii incepatori si intermediari va fi o varianta foarte buna - lina, lunga, fara obstacole.

Statia de sus este in zona Varfului Furnica, iar statia de jos este mult sub cabana Valea Dorului. Cele doua fire (cel vechi si cel nou) sunt oarecum paralele. Instalatia pare foarte aproape de functionare - cablul a fost montat.

Partea mai putin buna e ca totul pare facut pentru a-i face schiorului (clientului, cum ar veni) viata cat mai grea. Sau, ca sa nu fiu asa radical, mai complicata.

Principala problema e ca intre cele doua statii de pornire alte celor doua telescaune concurente nu exista un cablu aditional (un teleschi, de exemplu). Cu alte cuvinte, daca am schiat pana jos de tot, singura cale de a ajunge la cabana Valea Dorului si la cealalta statie de telescaun, va fi sa iau noul telescaun pana sus, apoi sa schiez.

Inca ceva: nu as vrea sa vorbesc prostii, dar din cate stiu, zona in care e statia de sosire a telescaunului e foarte expusa vantului. Vantul e, de fapt, cea mai mare problema in Sinaia (dupa factorul uman, totusi). Sper ca oamenii s-au gandit la problema asta cand au ridicat constructia, pentru ca ar fi pacat sa nu functioneze jumatate de sezon din motive meteo.

Mai mult ca sigur, nu vom scapa de problemele cu 2 sisteme paralele de cartele/puncte/plata. E foarte interesant cum autoritatile locale au intrat in concurenta cu operatorii privati, in loc sa lucreze impreuna sau sa ii incurajeze. Spiritul antreprenorial este foarte dezvoltat, din cate se vede.

Dupa scurta inspectie, am pornit catre Cota 1400 pe Drumul de Vara. Intre o Dacie papuc si un ATV care patrluau zona fara un scop aparent, am trecut si pe langa celebra “stana”, constructie care pare sa mearga inainte nestingherita de problemele de mediu pe care le-a nascut.

La cota 1400, veselia specifica romanilor iubitori de natura: gratare sfarainde, copii veselindu-se cu lacirmi in ochi si pariniti iubitori scrasnind din dinti, sacosi de plastic, treninguri de firma, batai pe locurile de parcare, imbulzeala pe micul drum. Uneori iarna chiar e ca vara.

PS. Acest articol e nascut din frustrarea data de caldura de afara. In alti ani pe vremea asta, muti dintre noi avusesera cel putin o zi buna de schi.

  • TwitThis
  • Google
  • Facebook
  • LinkedIn
  • MySpace
  • E-mail this story to a friend!
  • Print this article!

Comentezi?? Comenteaza!!

13 Raspunsuri la “Vara pe partii, si pe langa”

  1. Andrei on 8 November 2010 1:13 pm

    Sa inteleg ca cele 2 scaune vor functiona cu 2 tipuri de cartele diferite, incompatibile intre ele?

    Si doi, cate locuri per scaun are noul cablu? Tot 2? Sau macar 4?

    Oricum, veste buna ca e un cablu nou la Sinaia, ala antic de la Cabana imi scoatea cate un par alb pe vizita, lejer :P

  2. alexosu on 8 November 2010 1:18 pm

    Nu am vazut inca nimic oficial legat de o eventual unificare a celor doua sisteme de taxare. Ca sa fiu sincer, nici nu cred ca se va intampla curand, dar mi-ar placea sa gresesc la punctul asta.

  3. vlad on 8 November 2010 1:21 pm

    da, puncte cartele diferite. scaunul nou apartine de aia cu gondola :)

  4. alexosu on 8 November 2010 1:22 pm

    Da. Adica de Primarie.

  5. mariusica on 8 November 2010 3:27 pm

    Sunt curios ce preturi or sa fie pentru noua sarma ( moderna). 140 lei pentru o zi…posibil mai mult :))

  6. lucian on 8 November 2010 3:40 pm

    Ce conteaza ca noul scaun nu va functiona din cauza vantului, atata timp cat o parte din banii pentru investitie au intrat in buzunarul cuiva.

  7. alb_ca_zapada on 9 November 2010 2:17 am

    @all:
    eu am auzit (categoria zvon, pina la punerea in practica) ca ar fi cazut la pace pt unificarea cartelelor. ceea ce m-ar mira dar n-ar fi rau deloc.

    ref la scaunul vechi, el va mai functiona? adica pb cu ISCIR-ul s-a rezolvat sa inteleg pt citiva ani, nu?

    ps: dar niste toalete nu ai vazut p-acolo? ca de ceva vreme tot ma intreb oare de ce in romania nu prinde nimeni in proiectul instalatiei ceva wc-uri si locuri de parcare proportional cu capacitatea de transport pe ora

  8. Horatiu Cristian on 9 November 2010 11:55 am

    Mda, daca vor cadea la pace pt. cartele comune, o sa ceara o suma si mai mare si toti o sa fie fericiti. Mai putin schiorii/snowboarderii. Dar putin le pasa de asta.
    “o stână turistică”: ce durerea mea e asta si cui ii foloseste la ~1600 m, fix langa o partie? Mai nou primaria Sinaia a devenit investitor pe munte (operator de “cabluri” si… cioban/cabanier)?

  9. Eugen on 9 November 2010 1:32 pm

    o nelamurire : cum se ajunge de la cota 2000 la statia de sus a scaunului nou, adica de unde o dai in jos?

  10. alexosu on 9 November 2010 3:36 pm

    Se poate cobora de sus catre statia noua, evident. Spre Valea Soarelui si apoi pe partea dreapta a vaii, in loc de stanga spre cabana.

  11. alb_ca_zapada on 9 November 2010 6:24 pm

    te la cabina la statia telescaunului se coboara?
    pai eu traiam cu impresia ca punctul de sosire al sirmei noi este nitel mai sus… ce stupizenie, nu prea ma prind care-i rostul

  12. alexosu on 9 November 2010 6:29 pm

    Se poate cobora castre statia de imbarcare, adica statia de jos. Am fost eu neclar.
    Da, statia terminus e sus, putin sub Furnica.

  13. florin on 15 November 2010 8:50 pm

    e cu 4 locuri, am trecut ieri pe acolo si am vazut scaunele; nu erau inca ambalate, zaceau pe iarba.

Ai citit articolul si ai o opinie... o intrebare... o injuratura? Orice ar fi, poti folosi formularul de mai jos.




Spam protection by WP Captcha-Free